Zakres działań:
-
Opracowywanie projektu budżetu w oparciu o założenia do budżetu oraz materiały określone w § 26 oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
-
Opracowywanie uchwał Rady w sprawie budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
-
Opracowywanie planu wykonawczego budżetu.
-
Weryfikacja projektów planów finansowych oraz planów finansowych wydziałów oraz zespołów w zakresie zgodności odpowiednio z projektem budżetu oraz uchwały w sprawie budżetu.
-
Prowadzenie ewidencji zmian planu budżetu.
-
Opracowywanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Prezydenta w zakresie zmian budżetu i zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
-
Nadzór nad realizacją budżetu, opracowywanie doraźnych analiz z wykonania budżetu.
-
Opracowywanie analiz zdolności kredytowej w ramach Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz prowadzenie postępowań w zakresie zaciągniętych kredytów, emisji obligacji.
-
Obsługa kredytów bankowych, emisji obligacji i pożyczek z funduszy pozabudżetowych, sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
-
Prowadzenie rachunkowości organu finansowego Miasta według odrębnego planu kont.
-
Opracowanie jednostkowej, zbiorczej sprawozdawczości budżetowej, sprawozdań w zakresie operacji finansowych oraz bilansu z wykonania budżetu, bilansu skonsolidowanego, zbiorczych sprawozdań finansowych.
-
Opracowywanie informacji opisowych z przebiegu wykonania budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej w oparciu o materiały określone w § 26.
-
Przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji księgowej.
-
Opracowywanie rozliczeń z tytułu realizacji zadań zleconych oraz zadań z zakresu administracji rządowej.
-
Analiza i współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie otrzymanych dotacji celowych.
-
Realizacja budżetu w ramach przydzielonych wydziałowi zadań określonych w planie wykonawczym budżetu.
-
Opracowywanie informacji publikowanych na stronie BIP w zakresie działania Wydziału.
-
Lokowanie wolnych środków obrotowych.
-
Współpraca z bankiem w ramach obsługi bankowej.
-
Prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej oraz Skarbu Państwa według odrębnego planu kont.
-
Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
-
Realizacja przelewów bankowych, w tym przekazywanie środków dla jednostek budżetowych.
-
Prowadzenie ewidencji środków trwałych włącznie z określeniem ich wartości oraz wyposażenia Urzędu.
-
Prowadzenie kas Urzędu.
-
Prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji księgowej wpłat w zakresie dochodów budżetowych Urzędu Miasta Mysłowice.
-
Prowadzenie ewidencji oraz rozliczeń podatku VAT Urzędu Miasta Mysłowice.
-
Prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji księgowej dochodów Skarbu Państwa.
-
Odprowadzanie dochodów Skarbu Państwa do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.
-
Przygotowywanie i wysyłanie wezwań do zapłaty oraz upomnień.
-
Prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji księgowej wydatków budżetowych.
-
Prowadzenie syntetycznej ewidencji pozabilansowej.
-
Prowadzenie księgowości rachunku sum depozytowych oraz dokonywanie zwrotów wadiów i zabezpieczeń z rachunku sum depozytowych.
-
Prowadzenie księgowości rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
-
Prowadzenie księgowości rachunku powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
-
Prowadzenie księgowości wydzielonych rachunków projektów finansowanych z funduszy pomocowych.
-
Prowadzenie księgowości rachunku należności egzekucyjnych.
-
Prowadzenie rejestru not obciążeniowych oraz not korygujących.
-
Prowadzenie ewidencji analitycznej mienia Skarbu Państwa, którym zarządza Prezydent Miasta Mysłowice.
-
Prowadzenie scentralizowanych rozliczeń podatku VAT Miasta Mysłowice.
-
Rozliczanie środków finansowych z zakresu rozliczeń podatku VAT między miejskimi jednostkami organizacyjnymi, Urzędem Miasta Mysłowice oraz Urzędem Skarbowym.
-
Przygotowywanie i wysyłanie do Ministerstwa Finansów jednolitego pliku kontrolnego.
-
Przygotowywanie i wysyłanie do Głównego Urzędu Statystycznego sprawozdań o stanie środków trwałych Urzędu Miasta Mysłowice.
-
Obsługa i wykonywanie dyspozycji płatniczych w Biurze Obsługi Mieszkańców (BOM).
-
Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań wyborczych i referendalnych.
|