Zakres działań:
-
Prowadzenie spraw pracowniczych, (polityki kadrowej) w tym akt osobowych pracowników Urzędu oraz spraw emerytalno-rentowych.
-
Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu.
-
Organizacja prac związanych z okresowymi ocenami pracowników samorządowych.
-
Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie staży absolwenckich.
-
Organizacja prac związanych z przyjmowaniem osób do odbywania praktyk zawodowych.
-
Planowanie i gospodarowanie etatami oraz funduszem płac w Urzędzie.
-
Naliczanie wynagrodzeń, składek ZUS i podatków pracowników Urzędu.
-
Prowadzenie rozliczeń i dokumentacji rozliczeniowej w zakresie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.
-
Planowanie i gospodarowanie funduszem świadczeń socjalnych.
-
Sporządzanie deklaracji PFRON.
-
Prowadzenie rejestru, gromadzenie oraz przekazywanie do publikacji zarządzeń Prezydenta Miasta.
-
Prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Prezydenta Miasta.
-
Prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli oraz sporządzanie rocznych sprawozdań zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta.
-
Prowadzenie spraw związanych z kierowaniem pracowników Urzędu na szkolenia, seminaria oraz konferencje.
-
Prowadzenie spraw związanych z odbywaniem podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta, w tym sporządzanie umów o używanie samochodu osobowego nie będącego własnością pracodawcy w celach służbowych.
-
Wykonywanie czynności związanych z zadaniami Prezydenta przy wyborach do:
-
organów samorządu terytorialnego,
-
Sejmu i Senatu RP,
-
Prezydenta RP,
-
Parlamentu Europejskiego.
-
Obsługa kancelaryjno-biurowa sekretariatów: Prezydenta Miasta, Zastępców Prezydenta Miasta i Sekretarza Miasta.
-
Prowadzenie kancelarii ogólnej, w tym:
-
nadzór nad prowadzeniem korespondencji z wykorzystaniem Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentacji (e-SOD),
-
przyjmowanie, wysyłanie, rejestracja, segregacja oraz przekazywanie korespondencji urzędowej.
-
Prowadzenie i nadzór nad punktem informacyjnym zlokalizowanym w Biurze Obsługi Mieszkańca poprzez: udzielanie informacji o zakresie działania Biura Obsługi Mieszkańca i Urzędu Miasta, wydawanie druków niezbędnych do załatwiania spraw, wykonywanie kserokopii dla potrzeb Urzędu.
-
Przygotowywanie projektu budżetu Urzędu w zakresie działania Wydziału Organizacyjnego, Kadr i Płac i przypisanych klasyfikacji budżetowych.
-
Planowanie i realizacja wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem Urzędu, w tym zakup usług i dostaw zapewniających sprawne funkcjonowanie Urzędu, m.in. zapewnienie ciągłości świadczeń usług telekomunikacyjnych, zakup usług remontowych, introligatorskich, poligraficznych, medycznych, tłumaczeń przysięgłych, prenumerata i rozdział wydawnictw fachowych, prasy i książek, zakup materiałów i wyposażenia, obsługa prawna Urzędu).
-
Przechowywanie i udostępnianie książki kontroli oraz gromadzenie kopii protokołów z przeprowadzonych kontroli przez podmioty zewnętrzne.
-
Organizacja spraw związanych z administrowaniem siedziby Urzędu.
-
Przyjmowanie i przedstawianie do analizy Prezydentowi Miasta oświadczeń majątkowych od osób zobowiązanych do ich złożenia, a następnie przekazywanie ich części jawnej do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej a całości właściwemu Urzędowi Skarbowemu.
-
Prowadzenie wykazu podmiotów obowiązanych do przyjęcia skazanych w celu wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne oraz pracy społecznie użytecznej orzeczonej w zamian za nieściągalne grzywny.
-
Obsługa Prezydenta w zakresie pełnienia przez Gminę funkcji organu założycielskiego lub udziałowca spółek.
-
Gromadzenie i analizowanie informacji o organach zarządzających i nadzorczych spółek, majątku wniesionym przez gminę, oraz gwarancjach i poręczeniach udzielonych przez spółki, w których Gmina posiada udziały lub akcje.
-
Prowadzenie ewidencji i dokumentacji spółek, w których Gmina posiada udziały lub akcje.
-
Przygotowywanie i aktualizacja statutów oraz umów spółek prawa handlowego, w których Gmina posiada udziały lub akcje.
-
Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, nabywaniem, likwidacją, reorganizacją, sprzedażą spółek, udziałów lub akcji Gminy w spółkach prawa handlowego.
-
Nadzór nad wykorzystaniem majątku gminy, w tym przekazanym w formie wkładu spółkom prawa handlowego, w których Gmina posiada akcje lub udziały oraz monitorowanie realizacji zadań własnych gminy przez te spółki.
-
Monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej działalności spółek, w których Gmina posiada udziały lub akcje.
-
Analiza dokumentacji przekazywanej przez spółki (w tym przekazywanych na Walne Zgromadzenia lub Zgromadzenia Wspólników) oraz opracowywanie na ich podstawie opinii i wniosków.
-
Przygotowywanie wniosków o przeprowadzenie czynności kontrolnych przez Rady Nadzorcze w spółkach handlowych, w których Gmina posiada udziały lub akcje.
|