Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach
- Zakres działania
Zgodnie z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi "prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu" należy do zadań własnych gmin. W szczególności zadania te obejmują:
- zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
- udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
- prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;
- wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
- podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;
- wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.
- Skład
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mysłowicach została powołana 7 marca 2016 r. Zarządzeniem Nr 103/16 Prezydenta Miasta Mysłowice z dnia 07.03.2016 r. (68.67 KB) Wymienione Zarządzenie określa skład osobowy oraz Regulamin działania Komisji.
- Kontakt
Urząd Miasta Mysłowice
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, pokój 309
ul. Powstańców 1
41-400 Mysłowice
tel.: 32 31 71 176
mail: um_zdrowie@myslowice.pl