ePUAPSEKAPSilesia

Urzędy Administracji Publicznej

Drukuj Powiększ tekst (skrót: +) Pomniejsz tekst (skrót: -)
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ul. Mikołowska 4a, 41-400 Mysłowice
tel.: (+48) 32 222 16 78
fax: (+48) 32 222 16 78
e-mail: bmrk@bmrk.myslowice.pl

Miejski Rzecznik Konsumentów - mgr inż. Anna Rosłoń

Czas pracy:

  • poniedziałek: 8.00 – 17.00, wtorek – czwartek: 8.00-16.00, piątek: 8.00-15.00

Działalność Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest uregulowana w art. 37 – 43 ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów /t.j. Dz. U. z 2021, poz. 275 z póżn. zm./

Do zadań miejskiego rzecznika konsumentów w szczególności należy:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów
  3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
  4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.

Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Kompetencje rzecznika konsumentów nadane mu przez ustawodawcę i jego usytuowanie w strukturze samorządu powiatowego zmierzają do wzmocnienia pozycji konsumenta na rynku dóbr i usług m.in. poprzez skrócenie jego drogi w egzekwowaniu należnych mu uprawnień. W gospodarce rynkowej instytucja miejskiego rzecznika konsumentów jest jednym z narzędzi polityki konsumenckiej państwa i samorządu terytorialnego.

 

Lokalizacja na mapie:
System informacji o terenie miastaBudżet obywatelskiFundusze europejskieNGOKomunikaty dot. bezpieczeństwa