Miejski Rzecznik Konsumentów - mgr inż. Anna Rosłoń
Czas pracy:
-
poniedziałek: 8.00 – 17.00, wtorek – czwartek: 8.00-16.00, piątek: 8.00-15.00
Działalność Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest uregulowana w art. 37 – 43 ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów /t.j. Dz. U. z 2021, poz. 275 z póżn. zm./
Do zadań miejskiego rzecznika konsumentów w szczególności należy:
-
zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
-
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów
-
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
-
współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Kompetencje rzecznika konsumentów nadane mu przez ustawodawcę i jego usytuowanie w strukturze samorządu powiatowego zmierzają do wzmocnienia pozycji konsumenta na rynku dóbr i usług m.in. poprzez skrócenie jego drogi w egzekwowaniu należnych mu uprawnień. W gospodarce rynkowej instytucja miejskiego rzecznika konsumentów jest jednym z narzędzi polityki konsumenckiej państwa i samorządu terytorialnego.
|