Do zadań Skarbnika Miasta – głównego księgowego budżetu, należy:
-
realizacja Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
-
realizacja Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
-
nadzór nad realizacją Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz opłacie skarbowej;
-
nadzór nad prawidłowym wykonywaniem budżetu Miasta;
-
nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej przez komórki organizacyjne Urzędu; jednostki organizacyjne gminy i powiatu oraz powiatowe inspekcje, służby i straże;
-
składanie Prezydentowi okresowych sprawozdań z zakresu gospodarki finansowej Miasta;
-
uczestnictwo w pracach i posiedzeniach Komisji Rady Miasta;
-
bezpośredni nadzór nad podporządkowanymi komórkami organizacyjnymi zgodnie ze schematem organizacyjnym Urzędu;
-
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta w sprawach finansowych Miasta.